21.11.10

Memory #3

Angin yang membawa aku jelajah kota semalam sudah pergi. Aku di sini bersama beberapa cebis memori yang kau lupa bawa bersama. Heh. Aku sorokkan ia dalam. Sedalam boleh supaya kau tak dapat padamkan segalanya. Akan tetapi sesal yang aku bunuh dahulu datang kembali. Hantu betul. Aku fikir aku menang bila aku masih dapat putarkan setiap detik kita. Ya, waktu-waktu di mana kita sama-sama terbuai dalam perasaan masing-masing. Aku fikir memori sebegini dapat kukuhkan kondisi aku yang semakin bodoh menghadap dunia. Tapi aku salah. Sepatutnya aku biar saja kau ambil semua ini pergi. Supaya aku yang rabak ini tidak perlu mengingati setiap kenangan yang kita ciptakan bersama.

Mungkin roda sedang berputar terlalu perlahan. Jadi rabak yang ini bagai beribu tahun tempohnya. Bahagia, mana kau?

2 comments:

  1. Masa yang lama itu perlu untuk kita hayati satu persatu memori yang tersergam indah dalam fikiran kita. Pahit atau manis, ianya tetap memori yang tak mungkin sama dan dapat diulang kembali rasanya seperti yang dulu, kan?

    Biarkan diri kita; yang mana kadang2 kita perlu simpan ianya sekemas yang boleh, untuk jadi kenangan di waktu hadapan. Untuk dijaga dan dirindui untuk masa2 tertentu.

    Take your time, sayang :)

    ReplyDelete
  2. dobot
    "biarkan diri kita, yang mana kadang2 perlu simpan ianya sekemas boleh" :)

    ReplyDelete