2.3.10

seorang diri aku cuba menggapai bintang2 itu namun tak pernah kudapat

dalam samar2 neon yang menerang malam2 aku di tepi jalan2 yang sunyi, aku akan berasa sungguh teruja jika2 ada kelihatan tembakan mercun di udara ataupun tahi bintang jatuh meluncur dari langit. dan malam tadi dengan sinaran bulan penuh sebegitu betul2 mengujakan aku sehingga dapat dirasa setiap inci tubuh aku sarat dengan adrenalin itu. yang mana hanya akan datang singgah dalam tempoh kadang2 saja. iaitu perasaan rindu membunuh yang bisa getarkan seluruh jiwa ini.

dan aku masih teruja dan mampu tersenyum begini. heh. kuasa dari seorang kamu wahai manusia, seperti membakar keluh kesah yang sarat terbeban pada aku sekian lama. bagai memberi cahaya baru. dan membuatkan aku yang biasa2 ini mampu mengarang puisi2 indah di kala perasaan2 yang dikejar2 itu datang menggigit. walaupun kamu hanya sekali sekala saja ada untuk aku; bagaikan sudah mencukupi untuk mengisi ruang2 yang tercebis.

8 comments:

  1. aku suka sama kamuuuuuu punye cubitan cubitan perkataan :p

    ReplyDelete
  2. bagus la kal0 mampu tersenyum lagik..
    teruskan :)

    ReplyDelete
  3. im wondering.. kalo sentiasa si 'manusia' tu ada disisi, adakah perasaan bgini akan ada lg?

    ReplyDelete
  4. han
    i'm glad ;)

    luna
    kan?

    dobot
    ehem.

    lumut
    aku juga masih kebingungan.

    sharamli
    ya,ya.hanya mahu begitu- cukup2.

    orked
    thank you;)

    the animated bijan
    ada.mungkin bila2 dia hilang seketika juga bisa buatkan aku kaget2.mungkin.

    aku belum tahu apa rasanya-

    ReplyDelete