14.3.10

rengekan

aku fikir aku boleh lari. bawa diri jauh2 tanpa perlu menjeling sedikitpun pada masalah. tapi aku silap. manusia manakan boleh lari dari masalah. aku perlu face it that way dan terima kenyataan seadanya.

kerja2 yang perlu dibereskan. masa yang semakin pantas berlalu. tik tok. tik tok. terasa lemas semacam. seperti ada gumpalan terhimpun di celah ruang2 yang serba tak kena untuk aku jeritkan pada dunia tentang perihal aku.

entahlah. aku seperti sudah keberatan untuk berlelah selama. untuk merungut sepanjangnya. sungguh bosan jika hanya berkeadaan begitu tiada peningkatan atau apa2.

but then. aku belum punya tempat berpegang yang sekukuh untuk dipeluk rajuk setiapnya. ah-

5 comments:

  1. Aku tahu, dalam keadaan bila kita rasa tak punya apa-apa, kita selalu rasa forsaken. Tapi tak. Tuhan selalu ada. Kita cuma perlu minta. Aku tahu. Percayalah.

    ReplyDelete
  2. kau tak usah lari dr masalah.
    lagi kau lari, masalah lain akan timbul.hadapilah dengan hati kau yang kuat itu.walau ia tak kuat.pura2 kuat pun jadilah.jangan kau nampak lemah.Allah tak suka hambanya yang lemah

    kau punya Dia.aku juga punya Dia.kita semua punya Dia.bertautlah pada rahmat dan kasihNya

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Call shja aku!
    Aku dtg terus selesaikan masalah kauu,
    aku mimpi nak jadi superwomen utk kauu! Comel tk, comel tk??
    HAHAHAH,.
    :D

    ReplyDelete
  5. luna
    aku tak lupa untuk zikirkan namaNya di setiap hujung nafas itu.atau mulanya nafas itu.or should i say- He's indeed with me and i thanked for that i'm missing Him ;)

    chentatiku
    aku ada Dia yang tak pernah lekang menyoroti setiap tingkah aku. aku tahu itu ;)

    dobot
    ye comel ;)

    ReplyDelete