23.3.10

jika sudah lama aku simpankan segala ini (andaikan saja)

jika bintang2 malam itu boleh dipetik, sudah lama balang kaca yang aku simpan ini penuh dengannya. tentu aku tidak perlu lagi kejarkan kelip2 yang kecil itu.

jika hidup itu kondisi mudah, sudah lama aku berhenti untuk terusan berharap. pada setiap detik yang sukar itu aku tiupkan seribu hajat permintaan.

jika hipokrit itu suatu dosa, sudah lama tercatat aku sebagai penghuni yang itu. kerana keberadaan diri seringkali diduga sendiri.

jika angin bisa membawa bisikan2 ini, sudah lama kau tertunduk dengan jiwa2 perasaan terbuku. bukan aku sengaja untuk punya keinginan sebegini pada seorang kamu.

jika dingin itu musuh, sudah lama aku menjadi panglima yang memerangi setiap tika. dasarnya hanya sejuk yang gemar menjadi peneman di kala sepi dan sunyi bersama.

jika hangat yang dicari2 selaku perlindungan, sudah lama aku rangkul erat kau kemas2. tak akan sekalipun ada detik kau berasa sangsi.

jika kau milik aku, sudah lama aku berhenti dari berpura2 begini. yang kita tahu belum ada penghubung yang nyata sebagai perantara.

tahilembu lagi sekali-

6 comments:

  1. jika ada button "Like This", gampang saja gua tekan.

    ReplyDelete
  2. jika kau temui hati dan jiwamu..
    pasti kau akan berhenti dari jadi begini.
    dan pasti sebahagian rasa yang kau miliki kini bukan milik mu.

    aku merepek,
    just nak cakap,
    hebat entry ni.

    ReplyDelete
  3. jika kau milik aku, sudah lama aku berhenti dari berpura2 begini. yang kita tahu belum ada penghubung yang nyata sebagai perantara.


    wow..aku suke yg nih

    ReplyDelete
  4. Jangan bagi hidup complicated dengan andaian. Make it real laa pakk cikk. :))

    ReplyDelete