29.3.11

Manusia, mana kau?

Aku cuba ubahkan mimpi-mimpi lalu kepada realiti. Tetapi sayangnya belakangan ini mimpi sudah jarang menjengah kamar.

Mungkin dengan kenyataan pahit yang ada sekarang akan lebih mendewasakan diri aku yang semakin terumbang-ambing dan terbawa-bawa dengan arus yang menderas.

Mungkin juga sebenarnya segalanya adalah kepalsuan nyata yang aku sengaja lambatkan kefahaman demi untuk berpeluang merasa rasa yang ini lebih lama.

Aku selalu impikan syurga dalam kalut dunia yang semakin bongkak. Seperti juga cuba meminjam sayap bidadari dalam kemusnahan yang nyata-nyata tak akan bangun sampai sudah.

Masih dalam takut dan diam-diam.

Berpeluh-peluh aku cuba menyusun kata dalam bentuk paling baik bagi menterjemahkan maksud rasa dalam sini. Tetapi diksi aku tetap juga menyusut.

Aku kelu.

5 comments:

  1. Berpeluh-peluh aku cuba menyusun kata dalam bentuk paling baik bagi menterjemahkan maksud rasa dalam sini. Tetapi diksi aku tetap juga menyusut.

    Aku kelu.


    p.s: saya juga alami apa yang kamu state macam kat atas tu. :|

    ReplyDelete
  2. riha - the nerve.

    juwita - be at ease dear.

    ReplyDelete
  3. Kenapaaaaaaaaa niiiiiiiiiiiii???

    ReplyDelete
  4. dobot - saya sihat saje :p perkara hati tu biasalah.

    ReplyDelete