19.1.10

kalau2 jika -

jika hidup, jika hidup, jika hidup;
_ _

aku lemas bagai terselam ke lautan kegelapan dalam mencari sinar2 dari kelip2 yang seketika muncul berterbangan riang bebas ke sana ke mari. penyelamat yang ditunggu2 telah hilang dibawa arus deras jauh lebih awal dari aku yang mengharap.

gimana lagi harus aku bicara sama diri bahawa perlu bangun merangkak di pepasir itu sendiri tanpa huluran bantuan daripada sesiapa. hijaunya hutan sekeliling ini yang memberi sedikit nafas baru untuk aku terus berjuang mempertahankan apa yang masih tertinggal di celah2 kebebasan yang dilaung2kan.

bermahu berterus untuk berhidup; ah.
_ _

kerinduan yang menggigit datang menyapa dibawa angin yang bertiup seringkali mengganggu gugat aku yang parah lagi sedang goyah ini. rindu pada seseorang yang beberapa tahun ke belakang bertatih lembut menjaga aku siang dan malam tanpa sebarang keluh kesah untuk berkata tidak tidak tidak pada setiap rengekan manja aku bila di sampingnya.

rindu yang terbuai lesu. hanya bacaan kalimat suci yang bisa mengeringkan liur saja menjadi tembok ketabahan untuk aku berlagak selaku manusia di hari2.
_ _

menjadi seorang manusia bukan senang. perlu dipikul berat segala bebanan tanggungjawab di sekeliling. supaya selayaknya aku dilayan dengan penuh hormat oleh nilai2 yang aku jujur terbitkan. apa perlu pula aku bertahan dicaci maki tanpa endah perasaan serta fizikal sendiri oleh manusia2 keparat yang tidak pernah mengerti makna kehidupan yang sebenar; yang segalanya diberi suap saja tanpa lelah jerih.

bangang;
aku tak mahu jadi bangang.

kalau2 jika -ada keadaan terbit yang mendesak ke arah kehidupan yang lagaknya seperti separa normal di sisi yang keparat, aku pilih menjadi seorang freak saja.

baru lah cool; heh.

4 comments:

  1. aku penyelamat

    -----

    kau boleh rindu aku


    -----


    aku pon tak bangang.



    -----

    aku cool.
    ;p

    ReplyDelete
  2. luna
    tahniah.cool gila;)

    siv
    pandai kamu jawab;)

    imsosupernotcool
    kenapa?aku mahu dengar ni.

    ReplyDelete